Onze visie

Onderwijs

Nederland loopt voorop als het om onderwijs gaat. De PDVS volgt pedagogisch gezien de huidige stand van zaken omtrent het onderwijs. Op macroniveau denken we anders over onderwijs, overheid en het verouderde systeem dat economie wordt genoemd. Klik hier voor de analyse van de verouderde economie en de Waardevorming.

 


 

De structurele beheersing van de waardevorming-cyclus wordt overal ter wereld op dezelfde manier uitgevoerd.U kunt dit aan de hand van de bovenstaande illustratie zien. Wat daar ontbreekt is de totstandkoming van de meerwaarde per laag en per factor. Ons leven is ingericht vanuit de verouderde economische aanpak. Dit systeem heeft zich zeer langzaam kunnen aanpassen aan de huidige ontwikkelingen in de wereld. Het andere feit is dat dit systeem niet in staat is om veel cruciale vragen te beantwoorden. Voor gedetailleerde informatie klik hier.

Volgens dit verouderde systeem wordt de meerwaarde bepaald aan de hand van het ruilmiddel, het geld. Het geld wordt vooral gebruikt om de toegevoegde waarde per laag en per factor te bepalen. Vanwege de onvoorspelbaarheid van de waarde van geld, ervaren we zo nu en dan de geldcrisis. Volgens de wetenschap moet het uiteindelijke resultaat van elk wetenschappelijk onderzoek meetbaar, betrouwbaar, nauwkeurig en herhaalbaar zijn. Deze principes van de wetenschap maken duidelijk dat de verouderde economische aanpak niet langer beheersbaar en haalbaar is.

Het nieuwe waardevormingssysteem biedt meer transparantie, vervangt het ruilmechanisme door geld, hanteerbare vergelijkingsmodellen voor het tot stand brengen van evenwicht. Voor gedetailleerde informatie klik hier..